maandag 23 januari 2012

tutorial gehaakte vlaggetjes



Ik heb er al een paar gehaakt
de afgelopen dagen:
gehaakte vlaggetjes.

Ik vind ze zo leuk.
Wil je ze ook maken?
Hier is de beschrijving:

haak 4 lossen en sluit met een halve vaste tot een ring
1e toer: haak twee lossen (eerste stokje) en daarna 14 stokjes in de ring (15 stokjes)
2e toer: Haak twee lossen en een stokje in het eerste stokje  en in elk volgend stokje twee stokjes (30 stokjes)
3e toer (nieuwe kleur): Haak 5 vasten, twee halve stokjes en in het volgende stokje (de hoek), haak je 2 stokjes, 1 losse en twee stokjes, daarna weer twee halve stokjes. Herhaal dit twee keer (vanaf 5 vasten)
4e toer (nieuwe kleur): Haak vasten rondom met in elke hoek 3 vasten.

Als je vier om meer driehoekjes hebt, haak je er een slinger van door te beginnen met een
ketting van lossen en dan de driehoekjes met vasten vast te haken (van hoek tot hoek).

Als het niet duidelijk is, vraag het gerust.

Fijne dag!
Heb je geen zin om ze zelf te haken,
je kunt er eentje winnen met
mijn give away (tot 14-2)!

2 opmerkingen:

  1. mooi. Spijtig genoeg heb ik daar niet het geduld voor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor de tutorial, wil ik zeker een keer proberen! Ze zien er supervrolijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails