donderdag 6 december 2012

restjesrokjes

De meisjes wilden zomaar ineens
rokjes dragen
Dus maakte ik er gelijk een paar
van de restjes van broeken of truien
die ik eerder maakte van nicky velours.
 
Ik gebruik het A-lijn rokje uit HET boek
van Mme ZsaZsa (maat 4, ze worden bijna 6).
Ik nam het patroon zonder beleg en knipte een
tailleboord uit boordstof ( 12 cm bij 52 cm)
stikte knoopsgaten erin, koordje erdoor en klaar.
 
Soms waren de lapjes zo klein dat ik een
van de vooorpanden uit twee stukken moest knippen.
Maar dat ziet er best leuk uit
(en een beetje stoer natuurlijk).
 
Koordjes maak ik zo:
ik neem een restje tricot, knip een stuk
van 2 cm breed en zo lang als nodig is,
flink trekken en het rolt mooi op.
 
Over recykleren gesproken:
Mijn onlangs overleden schoonmoeder
haalde van oude kleding
mooie labels af. De vosje (of is het
een wolfje) komt uit haar
naaidoos.
 
Fijne dag vandaag!
 

 
 
 
 

 

10 opmerkingen:

  1. Heb jij een coverlock ? of met welke machine/steek doe je dat ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb idd een coverlock. Luxe hè. Het is echt geweldig en zulke rokjes zijn nu helemaal supersnel klaar.

      Verwijderen
  2. Heerlijk als ze ineens rokjes willen.
    Mooie rokjes en het lijkt me lekker dragen van nicky.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He, volgens mij had ik ergens in de jaren 70 dat vosje op mijn scoutinguniform....zou dat kunnen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan. Het komt uit de naaidoos van mijn onlangs overleden schoonmoeder maar k heb geen idee hoe het er ooit in is gekomen.

      Verwijderen
  4. Wat een heerlijke rokjes...nu weet ik wat ik met mijn restjes nicky velours ga doen! Dank voor de inspiratie :)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails